Home / Noutăţi & Ştiri / Deputatul Dumitru Lupescu (rezervist M.Ap.N.)- declaraţie politică despre “Discriminarea rezerviştilor, bărbaţi şi femei, deopotrivă
Dumitru Lupescu - deputat în circumscriptia electorala nr.16 DÂMBOVIŢA

Deputatul Dumitru Lupescu (rezervist M.Ap.N.)- declaraţie politică despre “Discriminarea rezerviştilor, bărbaţi şi femei, deopotrivă

Dumitru Lupescu - deputat în circumscriptia electorala nr.16 DÂMBOVIŢA
Dumitru Lupescu

Şedinţa Camerei Deputaţilor din 14 noiembrie 2017

Dumitru Lupescu  – deputat în circumscriptia electorala nr.16 DÂMBOVIŢA  – declaraţie politică despre “Discriminarea rezerviştilor, bărbaţi şi femei, deopotrivă, prin art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 şi mai ales prin O.U.G. nr. 59/2017”

Intervenţie consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedinţă

Discriminarea rezerviştilor, bărbaţi şi femei, deopotrivă, prin art. 40 din O.U.G nr. 57/2015 şi, mai ales, prin O.U.G nr. 59/2017″

Camera Deputaţilor, ca for decizional, a primit Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 59/2017, PL-x 310/2017, privind modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu. Azi se află la avizare, punctul 3 din ordinea de zi, la Comisia pentru muncă a Camerei Deputaţilor.

Mă adresez dumneavoastră, în calitatea pe care o aveţi în Camera Deputaţilor, cât şi în baza declaraţiilor asumate privind lupta împotriva a ceea ce se numeşte, îndeobşte, “sistemul”, rugându-vă să interveniţi în următoarele situaţii:

  1. Supunerea la vot, în Camera Deputaţilor, a art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, al cărui raport este gata în Comisia de muncă, aşteptându-se avizul Guvernului, în sensul propunerii noastre de respingere.

În fapt, constatând discriminarea în interiorul sistemului militar, produsă de O.U.G nr.1/2011, care a introdus diferenţele catastrofale între rezervişti cu aceeaşi vechime, aceeaşi funcţie, acelaşi grad, la propunerea SCMD, a fost elaborată Legea pensiilor militare de stat, Legea nr. 223/2015. Aceasta nu a fost aplicată, deoarece premierul Ponta a stabilit data de intrare în vigoare, nu în 30 de zile, ci la 1 ianuarie 2016, fapt de care a profitat partea kaki a “Sistemului”, pentru a-şi acoperi ilegalităţile comise în 2011, drept probă, auditul efectuat la MApN, de Curtea de Conturi, în 2012.

Această parte a “Sistemului” a introdus, fără ca Guvernul Cioloş, abia numit, să observe o întreagă ordonanţă în 30 de articole, drept articol – nr. 40, într-o banală O.U.G care se dădea, anual, în decembrie, pentru stabilirea salarizării civililor pe anul următor. Prin art. 40, din O.U.G nr. 57/2015, pe lângă discriminările din interiorul structurilor militare, s-a legiferat discriminarea militarilor faţă de magistraţi şi alte categorii socio-profesionale. Prin aceasta au fost încălcate prevederile Deciziei nr. 20 din 2 februarie 2000 a CCR, în Dosarul 5A/2000, care stabilea identitatea şi imposibilitatea separării juridice a “pensiei de serviciu pentru cadrele militare şi pentru magistraţi”. Numai pentru rezervişti s-a stabilit, în mod discriminatoriu, coborârea limitei de 100% la 85% din venitul brut impozabil şi a bazei de calcul de la 80% la 65%.

Tot discriminatoriu şi ilegal s-au introdus, în baza de calcul a pensiei de serviciu, pensia privată, numită “suplimentară”, instituită în 1967 ca “altceva decât pensia militară de stat“, printr-o contribuţie de 5% – 25% din venitul net al militarilor şi al poliţiştilor şi, retroactiv, contribuţiile la pensie ale rezerviştilor care au lucrat în calitate de civili, în varii domenii, după trecerea în rezervă.

Şi, tot abuziv şi discriminatoriu, li s-a luat militarilor şi poliţiştilor dreptul de a opta, timp de 5 ani, între a deveni rezervişti, din punct de vedere juridic, sau a rămâne asistaţi social pe punctul de pensie, conform Legii nr. 263/2010.

Ca urmare a celor de mai sus, discrepanţele dintre promoţiile de rezervişti s-au triplat sub aspectul cuantumului – cei ieşiţi înainte de 31 decembrie 2015 faţă de cei pensionaţi după 1 ianuarie 2016 – iar discriminarea între rezervişti şi pensionarii civili din Pilonul I, beneficiari de legi ocupaţionale, s-a legiferat.

  1. Amendarea O.U.G nr. 59/2017, în sensul eliminării rezerviştilor din noua lege, numită “Legea pensiilor speciale”, pe următoarele considerente:

Constituţional, “activitatea” militarilor şi a poliţiştilor este considerată altceva decât munca prestata de civili şi nu se regăseşte în Codul muncii, pentru că, prin Constituţie, art. 42, se interzice folosirea, în cazul militarilor şi poliţiştilor, a termenului de “muncă forţată”.

Conform tuturor adreselor primite în 2016 şi 2017 de la Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, ultima fiind nr. 2735/AMR/29 septembrie 2017, Ministerul Muncii nu are competenţă, de la 1 ianuarie 2016, şi nu poate iniţia acte legislative în privinţa sistemului militar.

În plus, pensiile militare nu sunt considerate speciale, ci pensii de serviciu, care sunt reglementate prin statute profesionale, orice iniţiativă aparţinând Ministerului Apărării, în calitate de coordonator al sistemului de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

În mod ilegal, aşadar, actualul ministru al muncii i-a introdus pe rezervişti cap de afiş în O.U.G nr. 59/2017, aflat astăzi ca proiect legislativ în Camera Deputaţilor, PL-x 310/2017, şi i-a supus unei ample ofensive mediatice de denigrare şi umilire.

Prin O.U.G nr. 59/2017, discriminarea faţă de magistraţi se păstrează, invocându-se decizii ale CCR, prin fals, deoarece amintita Decizie nr. 20, din 2 februarie 2000, statua deplina egalitate de tratament între militari şi magistraţi, atât în activitate, cât şi la pensie. O.U.G nr. 59/2017 legiferează, în plus, discriminarea rezerviştilor militari şi poliţişti faţă de toate categoriile socio-profesionale civile prin faptul că rezerviştii reprezintă singura categorie la care calculul pensiei se face după net, nu după brutul impozabil şi singura categorie la care pensiile îngheaţă până la moarte, deoarece nu mai cresc nici în conformitate cu creşterile salariate la activi, nici cu rata inflaţiei.

În fapt, pensiile civililor cresc cu creşterea punctului de pensie şi cu rata inflaţiei, în timp ce, deja discriminaţi, rezerviştii trebuiau să opteze ori pentru aplicarea procentuală a creşterii unor elemente din veniturile activilor, ori pentru indexarea cu rata inflaţiei. Spre exemplu, anul acesta indexarea a fost în ianuarie de 5,25% pentru toţi pensionarii, pensionarilor civili le-a crescut pensia şi cu punctul de pensie, în timp ce rezerviştilor creşterea cu 15% a soldei de funcţie nu le-a adus în plus niciun ban.

De azi înainte, însă, prin adoptarea de dumneavoastră a O.U.G nr. 59/2017, în forma propusă, discriminarea este totală, deoarece, prin introducerea expresiei “indicator definitiv”, pensiile de stat militare nu vor mai creşte nici cu rata inflaţiei.

Prin urmare, dacă pensiile şoferilor ieşiţi în 2016, 2017 sunt de 2-3 ori mai mari decât ale generalilor ieşiţi înainte de 1 ianuarie 2016, pensiile şoferilor care vor ieşi peste 2-3 ani vor fi de 6 ori mai mari decât ale aceloraşi categorii de rezervişti.

Referitor la cele două ordonanţe, rezerviştii au adresat Preşedintelui României o sesizare de neconstituţionalitate. În plus, au atras atenţia Domniei Sale că O.U.G nr. 59/2017 echivalează cu trădarea intereselor naţionale şi cu prăbuşirea flancului estic al NATO, deoarece, adoptată la 4 august 2017, s-a anunţat că va intra în vigoare la data de 15 septembrie 2017, ceea ce a însemnat hemoragia întregului sistem militar, astăzi aproape nefuncţional, peste 12.000 de profesionişti din Armată, Interne şi Serviciile Speciale trecând în rezervă.

Având convingerea că veţi cumpăni cu mare atenţie asupra acestor subiecte, vă rog să primiţi expresia deplinei mele consideraţii.

Următoarea postare
Interpelare Prim-Ministru – Actualizarea soldelor de rezervist militar

Interpelare Prim-Ministru – Actualizarea soldelor de rezervist militar

Intrebare  nr. 938 / a din  27.11.2017   Actualizarea soldelor de rezervist militar Data prezentării:  27.11.2017 Mod ... Read more

Postarea anterioara
Ministerului Afacerilor Interne

Corespondentă cu Ministerul Afacerilor Interne

Mai jos vă prezentăm răspunsurile  Ministerul Afacerilor Interne la intrebările noastre: In art.8 alin. 2 din ... Read more

Check Also

Cerere de interventie voluntara accesorie pentru reclamanti membrii ai ARDCC la ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE

ASOCIATIA PENTRU RESPECTAREA DREPTURILOR SI CONSILIEREA CETATENILOR – ARDCC a depus la ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *