Home / Noutăţi & Ştiri / Ajutoarele pentru militari si politistii pensionari prevazute de Legea 284/2010 – Analiza, practica judiciara, solutii in anul 2018
Ajutoarele pentru militari si politistii pensionari

Ajutoarele pentru militari si politistii pensionari prevazute de Legea 284/2010 – Analiza, practica judiciara, solutii in anul 2018

INTERVIU  PARTEA  I

Reporter :   D-le Presedinte al ARDCC, de ce aceasta Asociatie ARDCC?

Presedinte ARDCC:  Pentru ca in Romania se comit foarte multe abuzuri, respectiv  Statul Roman  (guvernantii abuzivi) fata de militari, politisti, magistrati . La randul lor, bancile in general isi bat joc de clienti prin clauze abuzive inserate in contractele de credit  si multe, multe alte abuzuri in diferite domenii pe care le stim, le vedem si le simtim zi de zi . Totodata,  constatam  ca nu intotdeauna se  iau masuri pentru respectarea drepturilor cetatenilor, indiferent de calitatea acestora in societate .

Astfel, un grup de fosti militari, politisti, la care au aderat pe parcurs si fosti magistrati, avocati, diferiti specialisti in domenii de interes, au hotarat infiintarea acestei asociatii, care este formata in prezent in proportie de aproximativ 90% din fosti militari si politisti din M.A.I., M.Ap.N., S.R.I., S.I.E., S.T.S., S.P.P., A.N.P.R., aflati in rezerva si fiecare dintre acestia isi aduce contributia voluntara avand la baza experienta dobandita in domeniul de activitate desfasurat anterior trecerii in rezerva sau iesirii la pensie, punand in comun cunostintele, datele, informatiile (de interes public) pe care le detin, pentru a lua cele mai bune decizii in cadrul asociatiei atunci cand e cazul, in obtinerea scopului propus.

Inclusiv eu, cat si d-ul avocat,  provenim dintr-o astfel de structura de aparare, ordine si siguranta nationala.

Reporter : D-le avocat, dvs aveti foarte multe procese privind litigiul determinat de nerespectarea prevederilor legale privind acordarea ajutoarelor cu ocazia iesirii la pensie a militarilor, politistilor si magistratilor. Va rog sa faceti o radiografie a acestei spetze, pentru o corecta informare a acestor categorii profesionale,  sa fie cat mai pe intelesul tuturor si totodata de folos!

Avocat : Pentru militari si politisti dreptul la ajutoare cu ocazia iesirii la pensie este prevazut de art.20 alin.1 şi 2 din Legea 284/2010, Anexa VII-secţiunea a-3-a .

Presedinte ARDCC: Sa nu uitam, ca aceasta lege 153/2017 a primit avizul tuturor ministerelor. Sindicatele nu au influentat cu nimic eliminarea acestei discriminari legislative.

Avocat :  Jurisprudența constantă a CEDO, este in sensul ca noțiunea de bun, este reprezentată atât de bunurile actuale, cât și de valorile patrimoniale, inclusiv creanțele in baza cărora reclamantul poate pretinde ca a avut cel putin o speranță legitimă de a le obține .  Referitor la acest aspect, precizez că  polițistii și militarii, incă de la angajare in structura pârâtului ( Statul Roman), au avut speranța legitimă la obținerea acestor ajutoare pecuniare pretinse pârâtului, intrucat acestea au fost prevazute prin diferite acte normative pe parcursul evoluției profesionale. Mai mult, aceste ajutoare au fost prevazute și achitate militarilor  inclusiv inainte de 1989, in perioada dictaturii, in condiții autentice de criza economică si financiară de atunci, fără amânări ca in prezent. Cu atât mai mult, consider nejustificat in prezent, ca aceste ajutoare pecuniare să nu le fie achitate, in condițiile de creștere economică vădită și de notorietate.

Reporter : D-le avocat, cate procese de acest tip aveti in prezent ?

Avocat : Peste 60 de procese, iar cele mai multe sunt la nivelul Curtii de Apel Constanta. Cunosc astfel, motivarile multor complete de judecata.

Presedinte ARDCC :  Cu privire la acest aspect, fac precizarea ca  A.R.D.C.C.  monitorizeaza din toate punctele de vedere, evolutia practicii judiciare la nivel national, in special litigiile in care sunt parti politistii si militarii, nominal, partile implicate in proces cu toate detaliile si grupul de experti ai asociatiei face analize care sunt prezentate d-lui avocat,  pentru a-i fi de folos in demersurile juridice pe care le face in interesul membrilor asociatiei.

Pot sa spun de pe acum, ca detinem peste 200 de hotarari definitive favorabile militarilor si politistilor pensionati la nivel national pe aceasta speta, ca noi cunoastem practica judiciara la nivelul fiecarei curti de apel din tara, a fiecarui complet de judecata, inclusiv a multor judecatori, nominal. Am reusit sa postam pe site-ul asociatiei, ardcc.ro pagina Pensii – Practica Judiciara,  doar o parte a practicii judiciare in acest sens, care va fi actualizata ulterior ( http://ardcc.ro/pensii-practica-judiciara/  )

Reporter : D-le avocat, ce solicitati instantelor de judecata in cadrul acestor actiuni ?

Avocat : Dupa ce calculez numarul soldelor care i se cuvin reclamantului militar sau politist, in functie de luna, anul nasterii, varsta la care a iesit la pensie, vechimea in serviciu etc, solicit :

– obligarea pârâtului la plata numarului  de solde ale funcției de bază conform Legii nr. 284/2010, Anexa VII,art.20,alin.1si 2, secțiunea a 3-a, în baza dreptului născut odată cu ieșirea la pensie, dobanda legala, actualizare cu indicele de inflatie, cheltuieli de judecata .

Reporter : Recomandati ca angajatorul sa fie dat in judecata de catre militar, politist sau magistrat pensionar pe aceasta speta ?

Presedinte ARDCC:  Daca angajatorul este dat in judecata de catre reclamant, mai exista o sansa ca acesta sa beneficieze de aceste ajutoare. In caz contrar, nu se intrevede in prezent alta solutie. Am facut astfel o adresa catre MAI  care pur si simplu, in raspunsul pe care ni l-au comunicat, ne-au precizat ca trebuie sa dam in judecata, deci implicit, aceasta este singura forma de obtinere a acestor ajutoare. Rusinos pentru angajator, pentru guvernantii abuzivi, dar asta este realitatea. Tocmai de aceea, in folosul militarilor si politistilor, in cadrul procedurii prealabile, am postat pe site-ul asociatiei noastre, un model orientativ in anul 2017, de cerere catre angajator, indiferent de anul iesirii la pensie dupa 2010, care poate fi descarcat de pe site-ul asociatiei, ardcc.ro pagina MODEL ORIENTATIV DE CERERE CATRE ANGAJATOR (https://ardcc.ro/cerere-catre-angajator/)

Avocat : Exista o mare similitudine intre actiunile privind revendicarea acestor ajutoare si revendicarea TAXEI AUTO in instanta. Guvernantii abuzivi au urmatoarea teorie …. “ Daca se castiga aceste procese, le vom da numai celor care au castigat ( putini la numar), iar restul banilor ne raman la dispozitia noastra, a guvernantilor. ! ”

Presedinte ARDCC: Inclusiv pentru a frauda aceste sume de bani ramase, asa cum a stabilit Curtea de Conturi a Romaniei, pentru guvernele de dupa 2010,  respectiv 2,2 miliarde de euro  frauda guvernamentala.  Bani au fost si sunt mereu, dar guvernantii vor sa fraudeze cat mai mult,sa-i cheltuie nechibzuit, in loc sa achite datoriile care sunt  fata de militari si politisti.

Avocat : Am demonstrat prin Raportul SINTEZA al Curtii de Conturi ca la sfarsitul anului 2016 toate  ministerele au ramas cu importante sume de bani necheltuite, inclusiv M.Ap.N si M.AI., Servicii. Deci bani au fost ! Bani sunt !  Dar nu se vrea de catre debitor, Statul Roman, sa se achite aceste ajutoare legale militarilor, politistilor si magistratilor.

Totodată, atât Înalta Curte de Casație și Justiție prin Decizia 16/2015, cât și prin alte Decizii ale Curții Constituționale s-a acceptat doar pe o perioadă limitată de timp, acestă suspendare a exercițiului dreptului la ajutoare pecuniare, doar în condiții de criză și imposibilitate financiară.

Am demonstrat și anterioar că aceste 2 condiții, care duc la acceptabilitatea Înaltei Curți de Casație și Justiție și Curții Constituționale, nu mai există, așa cum era situația de criza în anul 2010, prin Raportul SINTEZĂ al Curții de Conturi a Romaniei, iar suplimentar am anexat la fiecare dosar și alte articole de specialitate, din care rezultă că Romania nu este în criză și imposibilitate financiară, că este pe locul întâi în UE ca și creștere economică, cu venituri excendentare, PIB-ul este cel mai mare din UE si pe locul 2 in lume dupa China .

De aceea nu se justifică afirmațiile pârâtului, atunci când face referire la criză și imposibilitate financiară.

Mai mult, inclusiv  Curtea de Justiție a Uniunii Europene, prin Hotararea Curții ( Camera a doua) din 30 iunie 2016, a prevăzut că  “ Nu se poate admite ca un stat membru, in calitatea sa de debitor, intr-un litigiu, precum litigiul principal, sa se poata prevala de insuficiența fondurilor pentru a justifica imposibilitatea executării unei decizii judecatoresti care ii recunoaste justițiabilului un drept conferit de ordinea juridica a Uniunii ”

Pârâtul angajator reprezintă Statul Roman în litigiile respective, iar Statul Roman, chiar dacă s-ar fi aflat în criza și imposibilitate financiară  (deși nu este, dupa cum am demonstrat), tot ar fi avut obligația de a-și achita datoriile față de creditorii dintr-un litigiu .

Presedinte ARDCC: Statul Roman, nu se poate prevala în mod abuziv, de dublă sa calitate de angajator și de legiuitor.

Precizez că  în întreaga lor activitate de militari, acestia si-au indeplinit meritoriu sarcinile de serviciu, întocmai și la timp, toate obligațiile ce le-au revenit  in slujba Statului Roman, așa după cum rezultă inclusiv din documentele anexate la fiecare acțiune (BREVET-ATESTAT etc.)

Acestia,  niciodată nu au invocat că este prematur să îndeplinesca o anumita misiune, o intervenție sau să soluționeze anumite dosare (politistii), indeplinindu-si toate obligatiile, nu asa cum in mod rusinos procedeaza guvernantii abuzivi cu ei  in prezent, când trebuie să le achite  datoriile prevăzute de lege.

Totodată, țin să menționez că atât eu, cât și colegii mei, militari si polițiști, în întreaga activitate pe care am desfașurat-o, am avut în vedere totalitatea veniturilor, avantajelor de orice fel, ce decurg din raporturile juridice de muncă cu pârâtul ca angajator, iar acum observăm că pârâtul caută să ne înșele când e vorba să-și achite obligațiile, datoriile pe care le are față de noi.

Reporter : Am inteles ca aveti un PROGRAM in derulare pe aceasta tema la nivelul Asociatiei A.R.D.C.C.  in colaborare cu institutii internationale ?

Presedinte ARDCC: Da ! Este vorba despre  : PROGRAMUL PENTRU COMBATEREA SI DEZVALUIREA ABUZURILOR STATULUI ROMAN IMPOTRIVA CETATENILOR SAI – STRUCTURI COMPLICE SI FACTORI FAVORIZANTI ce se afla in derulare  la nivelul asociatiei, cu sprijin international, urmand ca la finalizarea acestui PROGRAM sa inaintam materialele documentare, analizele si informarile corespunzatoare, forurilor internationale.

Reporter : Puteti sa ne spuneti care sunt cativa factori favorizanti in savarsirea ABUZURILOR STATULUI ROMAN  impotriva militarilor, politistilor si magistratilor ?

Presedinte ARDCC: Da !  Modul cum se deruleaza procesul legislativ in Romania. Dubla calitate de angajator si legiuitor a Statului Roman (guvern) care profita de aceasta dubla calitate abuziv  si emite anual acte normative (de 7 ani) prin care sa nu-si achite datoriile fata de militari si politisti, respectiv magistrati.  Practica judiciara neunitara incurajeaza guvernantii sa nu achite datoriile Statului Roman catre militari, politisti si magistrati.

Avocat : Cu referire la practica neunitara la nivel national a instantelor de judecata, inclusiv pe aceasta speta, sa nu uitam ca Romania a fost condamnata de catre CEDO in cauza BEIAN contra Romaniei (https://www.avocatnet.ro/articol_12852/Hotararea-CEDO-in-Cauza-Beian-impotriva-Romaniei-nr-1.html)

Iar in prezent exista o noua sesizare la CEDO privind practica neunitara in legatura cu litigii pe clauze abuzive ale BCR in care s-au pronuntat in mod diferit doua decizii ale I.C.C.J. in aceeasi spetza : (http://www.avocatura.com/stire/17036/romania-la-cedo-din-cauza-clauzelor-abuzive-din-contractele-de-credit-bcr-avocat.html)

Aceeasi situatie este si in speta pe care o discutam. Pe de-o parte sunt peste 200 de hotarari definitive favorabile militarilor si politistilor, in sensul de a li se achita contravaloarea acestor ajutoare, iar anumite instante de judecata inca mai motiveaza prematuritatea exercitiului acestui drept sau ca nu ar fi fondate cererile acestor categorii profesionale .

Va urma

Următoarea postare
Curtea Constituțională a României

CCR: Probele obţinute în mod nelegal şi declarate nule în procesul penal trebuie înlăturate din dosare

Probele obţinute în mod nelegal şi declarate nule în procesul penal trebuie înlăturate din dosare, ... Read more

Postarea anterioara
legea prevenirii

Klaus Iohannis a promulgat legea prevenirii. Cum arată forma finală

Proiectul de lege prevede ca autorităţile şi instituţiile publice cu atribuţii de control, constatare şi ... Read more

Check Also

Cerere de interventie voluntara accesorie pentru reclamanti membrii ai ARDCC la ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE

ASOCIATIA PENTRU RESPECTAREA DREPTURILOR SI CONSILIEREA CETATENILOR – ARDCC a depus la ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *